ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ

Σχολική ετοιμότητα


Η ωριμότητα του λόγου, των γνωστικών και κινητικών δεξιοτήτων, αποτελούν βασικούς παράγοντες για την ομαλή ένταξη του παιδιού στην Δημοτικού .

ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΣΤΑ ΣΤΑΔΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ

ΑΝΗΣΥΧΟΥΜΕ ΟΤΑΝ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ :

2 ΕΤΩΝ

- ΔΕΝ αναγνωρίζει αντικείμενα

- λέει 10 λέξεις

3 ΕΤΩΝ

- ΔΕΝ σχηματίζει μικρή πρόταση

- η ομιλία γίνεται κατανοητή με δυσκολία

4 ΕΤΩΝ

- ΔΕΝ σχηματίζει πρόταση με ρήμα ουσιαστικό, άρθρα, χρήση πληθυντικού αριθμού

- αρθρώνει όλα τα συμφώνα εκτός ίσως από -ρ σ ζ ξ ψ τς τζ- επαναλαμβάνει παραμύθι

5 ΕΤΩΝ

- ΔΕΝ μπορεί να αφηγηθεί

- ΔΕΝ αρθρώνει όλα τα συμφώνα και τα συμφωνικά συμπλέγματα

- κάνει μεταθέσεις, αντικαταστάσεις, παραλείψεις συλλαβών η φωνημάτων


ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΣΤΑ ΣΤΑΔΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

2 ΕΤΩΝ ΔΕΝ

- περπατά μόνο του

- πιάνει αντικείμενα με συντονισμό αντίχειρα- δάκτυλων

- εκτελεί εντολές

- δείχνει μέρη του σώματος

- κτίζει πύργο με 3-4 κύβους

3 ΕΤΩΝ ΔΕΝ

- εναλλάσσει πόδια στην σκάλα

- αντιγράφει κύκλο

- βελονιάζει χάντρες

- ολοκληρώνει απλά πάζλ

4 ΕΤΩΝ ΔΕΝ

- τρέχει- κλωτσά μπάλα

- ζωγραφίζει άνθρωπο με 3-4 μέρη

- γνωρίζει τα χρώματα - σχήματα

- αντιγράφει σχήματα

5 ΕΤΩΝ ΔΕΝ

- ισορροπεί στο ένα πόδι

- συμπληρώνει λαβύρινθο

- γνωρίζει τις χωρογνωστικές έννοιες

Ένα παιδί 6 ετών

ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΕΙ ΕΠΑΡΚΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ:

- αρθρώνει πολυσύλλαβες λέξεις

- δεν μπερδεύει τους χρόνους πχ αύριο πήγαμε

- διακρίνει και συνθέτει τους ήχους των λέξεων

- ζωγραφίζει σε πλαίσιο

- πιάνει το μολύβι με τριποδική λαβή

- αναγνωρίζει προμαθηματικές έννοιες

- αναγνωρίζει δεξί -αριστερό

- γνωρίζει τις εποχές

- μετρά ως το 10

- υπακούει σε κανόνες

- παίζει με τα άλλα παιδιά