ΓΡΑΦΩ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ
Εργαστήρι μαθησιακής παρέμβασης
 6-9 ΕΤΩΝ ΚΑΙ 10-13 ΕΤΩΝ
 
Οι μαθησιακές δυσκολίες και η διάσπαση προσοχής επηρεάζουν την καθημερινότητα των ατόμων σε όλα τα επίπεδα και εμποδίζουν την αυτό-διαχείριση στη μαθησιακή διαδικασία. Οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες συχνά αναπτύσσουν χαμηλή αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση.
                 
Τρεις βασικές αρχές διέπουν  το πρόγραμμα του εργαστηρίου:
1.      Η εφαρμογή εξατομικευμένης διδασκαλίας, η οποία πρέπει να προσαρμόζεται στις ειδικές μαθησιακές ανάγκες του κάθε παιδιού. 
2.      Η γενίκευση των δεξιοτήτων με στρατηγικές αυτορρύθμισης και αυτοελέγχου μεταξύ μελών της ομάδας  
 
3.      Η ενισχύση της αυτοπεποίθησης ,των κινήτρων και των στρατηγικών διεκπεραίωσης της μάθησης.
 
Οι μέθοδοι που καλλιεργούν τις μαθησιακές δεξιότητες είναι:
·        Ανάπτυξη του λεξιλογίου
·        επεξεργασία του κειμένου με χρήση ερωτήσεων και νοητικές εικόνες.
·        Οπτικό – χωρικοί οργανωτές: Διαγράμματα, γραφήματα, σχήματα, πίνακες που αποτυπώνουν τις σχέσεις των κεντρικών και υποστηρικτικών ιδεών ενός κειμένου.
·         Υπογράμμιση ή σχεδιαγράμματα μελέτης συμβάλλουν στον εντοπισμό των βασικών σημείων ενός κειμένου και στην καλύτερη κατανόηση αυτού.
·         Χρήση ή κατασκευή ερωτήσεων.
·        Διδασκαλία στρατηγικών περίληψης αφηγηματικών ή πραγματολογικών κειμένων.
·        Γραφοσυμβολικές δεξιότητες
·        Ενίσχυση λεξικολογικής γνώσης
·        Εξάσκηση σε δραστηριότητες που σχετίζονται με την ακουστική και οπτική αντίληψη
·        Στην ορθογραφική επίδοση με οπτικοποίηση της λέξης, γραπτή απόδοση με διαφορετικά υλικά, γραφή της λέξης χωρίς εξωτερική ενίσχυση.
·        Διδασκαλία μεταγνωστικών στρατηγικών ελέγχου της ορθογραφικής επίδοσης .
·        Παραγωγή γραπτού κειμένου με έμφαση σχεδιασμό της δομής των κειμένων,των μορφοσυντακτικών κανόνων και του εμπλουτισμού του λεξιλογίου .
·         Αυτο-ελέγχου του περιεχομένου της δομής του, του λεξιλογίου, της ορθογραφίας και των μορφοσυντακτικών χαρακτηριστικών